skogen & pälsfixande

Det var dags för en ordentlig genomgång av Alice idag. Vi började med att borsta pälsen noga då Alice fäller en hel del nu. När cirka halva pälsen var klar så klippte vi bort päls vid bakbenen för det tovar ihop sig där. Efter att jag har börjat klippa med sax hämtar min pappa trimmern han brukar klippa de andra hundarna med för att det är enklare med den. Alice som är väldigt medgörlig i alla sådana här situationer låg stilla. När min pappa var klar fortsatte jag med resten av pälsen och helt plötsligt lägger sig Alice ner på sidan. Först ser jag nog rätt förbryllad ut tills jag inser att hon lägger sig ner för att min pappa startade trimmern (iofs för att klippa en av de andra hundarna).

Rättså märkligt faktiskt för vi brukar inte använda den på Alice men hon förstod att när den låter ska man ligga stilla på sidan. Rättså imponerande också. Jag fick henne att sitta upp igen och finputsade det sista. Även kloklippning blev det. Alice är otroligt duktig när det kommer till den! Hon ligger/ sitter (vilket av det man vill) helt stilla och bryr sig inte alls om själva kloklippningen.


På eftermiddagen tog vi en liten tur till Möllerrödsområdet Alice & jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback