Tågresa norrut

14:28 lämnar tåget perrongen imorgon & vi färdas norrut. Det blir nittio minuter tågtid innan vi anländer till Varberg. Ett par dagar spenderas där i trevligt sällskap.

Dock höll det på att inte bli någon resa överhuvudtaget. Beställde biljett på sj.se, vilket kan tilläggas att jag brukar göra, och lyckades såklart kludda till det. Vi ska åka X2000 & när det kom till 'platsreservation' så tänkte jag att det inte spelade någon roll vad jag satt och hoppade över den biten. Vilket var dumt, då jag ska ha Alice med mig. En plats i 'djur tillåtet'-delen är då nödvändigt. Självklart så hade jag även bokat en icke ombokningsbar biljett.

Mitt misstag kom jag på fem minuter senare och fick spendera tjugo minuter i telefonkö. Men väl när det var min tur så var där en kvinna vid namn Emma som fixade allt som var väldigt trevlig & hjälpsam! Allting löste sig som väl var! SJ har fått mycket kritik på senare tid och mycket av det har varit befogat, men det är skönt att få säga något gott om dem!

Skönt iallafall att det bara är nittio minuters färd utan byten. Alice bryr sig inte om hur långt eller vilket skick tåget är i för hon sover bort alltihop, men jag som matte är lite mer kräsen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback