Panik inför fortsättningskursen

Idag vaknade jag stressad över att det är under en månad till fortsättningskursen börjar hos Roger. Alice & jag har tidigare gått valpkurs och allmänlydnad vilket gick väldigt bra. Sen kom alla trotsperioder en hund har och jag tappade suget. Vilket fick resultatet att allt gick åt pepparn. Men skam den som ger sig.

Att ta tag i det utan ett mål kändes för mig lite väl hopplöst, men en kurs att träna inför? Det lät bra just då. Så vi anmälde oss till Roger Åbergs fortsättningskurs. Då jag gått kurs hos Roger förut, med en annan hund, och gillade den kursen så blev det så.

Det var då sex veckor kvar och jag tänkte att jag skulle hinna massor på den tiden. Tji fick jag. Nu är det under en månad, och visst vi har gjort några små framsteg. Men det räcker inte. Nu måste jag skärpa till mig, annars kommer två väldigt dåliga saker ske; jag har en ouppfostrad hund & kursen kommer bli väldigt pinsam.

Nåja, nu på morgonen när jag gick upp började jag med att ta ut Sam & Moa själva och lät dem vimsa runt och uträtta det de skulle. Sen tog jag ut Alice och koppeltränade. Det gick över förväntan, vilket var skönt! Ska hinna koppelträna en gång till innan jag åker till jobbet & även hinna träna på att hon inte ska resa sig direkt efter hon har lagt sig när jag säger 'ligg'.

Nu håller vi tummarna för att det här går vägen!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

sv:

haha nej, inte ens varje månad nu när du säger det.

detsamma kära du, detsamma.

och en tripp till Göteborg är mer än okej!

ja det ska jag försöka med, dock måste jag sommarjobba.

2010-02-17 @ 22:53:17
URL: http://sisterdisco.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback