En kvinnas trovärdighet sitter inte i hennes kläder!

Många människor vill göra något för sina medmänniskor, djuren eller naturen. Eller kanske t.o.m alla tre. Det räcker dock inte med att tänka att man vill göra något. Det gäller att ta tag i det. Alla människor har inte råd eller vill skänka pengar. Det är ju dock inte det enda sättet även om jag ibland undrar om folk tror det på allvar.

Människor som tar initiativ och startar nya saker för andra människor, djurens rättigheter eller naturen är fantastiska i mina ögon! Att ha en sådan vilja att man tar tag i saker och inte bara engagerar sig själv utan andra!

Det senaste jag fick upp ögonen för efter att ha läst på sisterdisco.blogg.se var en namninsamling:

http://www.namninsamling.com/site/get.asp?Kort_kjol

Detta är ett enkelt sätt visa ens åsikt som senare kan leda till att du har varit med & hjälpt en annan människa. För även om jag (& många andra) ser det som en självklarhet att en kvinnas trovärdighet inte sitter i hennes kläder, så undrar man om verkligen rättsväsendet gör det då frågor om hur den våldtagna kvinnan var klädd.

Nu sätter vi dit vårt namn för att visa att vi inte tycker det är okej att förödmjuk en annan människa med orelevanta frågor!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback